پروفایل
اوژن استوار 20 مرداد 1403 47 بازدید

عطر و ادکلن ها رایحه هایی خاطره انگیز و بسیار قدرتمند هستند. رایحه قدرت این را دارد که در کسری از ثانیه احساسات و روحیه شما را برانگیزد و یادآور خاطرات خوب باشد؛ یا حتی گاهی یادآور غم و اندوهی عمیق در دل و روح شما شود. در هنگام خرید عطر ممکن است به اصطلاحاتی مانند perfume ، Eau de Parfum و ... برخورده باشید که تشخیص انواع آنها شما را سردرگم کند و ندانید کدامیک برای شما مناسب تر است. گرچه ممکن است رایحه ای را بر اساس جذابیتِ آن انتخاب کنید، اما فاکتورهای دیگری نیز باید در هنگام خرید عطر زنانه و خرید عطر مردانه در نظر بگیرید تا انتخابی آگاهانه تر داشته باشید.

 

پرفیوم چیست؟

به عطری پرفیوم گفته میشود که غلیظترین اسانس روغنی را داشته باشد. با استفاده از پرفیوم میتوانید ساعتها از ماندگاری آن لذت ببرید و هر جا که وارد میشوید توجهها را به سمت خود جلب کنید. بالاترین غلظت رایحه در پرفیومها وجود دارد.

اگر وضعیت مالی خوبی دارید و دوست دارید برای عطر خوش بدنتان هزینه زیادی کنید، میتوانید پرفیوم بخرید. نکته مثبت دیگری که در پرفیومها وجود دارد این است که از الکل بسیار کمی در آن استفاده شده است.

بنابراین افرادی که پوست حساسی دارند، احتمالا با پرفیوم راحتتر کنار خواهند آمد. به هر حال دارندگی و برازندگیست! ترکیب غلیظ پرفیوم اگرچه آن را به یک محصول مجلل تبدیل میکند، اما از طرفی قیمت آن را هم افزایش خواهد داد.

 

ادوپرفیوم چیست؟

ادو پرفیوم که به انگلیسی Eau de perfume تلفظ میشود، یکی از انواع عطر و ادکلن است که در فرمولاسیون آن، بین 10 تا 20 درصد از روغن های معطر و باقی از یک حلال مانند آب یا الکل استفاده شده است. به عبارت دیگر ادو پرفیوم از همان مواد و نت های عطر خالص طراحی می شود، با اینکه تفاوت که اسانس این مواد معطر در EDP کمتر از پرفیوم است.
بعد از پرفیوم یا عطر خالص، ادو پرفیوم بالاترین درصد اسانس روغن های عطری دارد و همین باعث ماندگاری بالا، رایحه بسیار خوشبو و پیچیده، پخش بو و خط بوی طولانی آن شده است. ادو پرفیوم اغلب برای موقعیتهای خاص یا زمانی که فرد میخواهد رایحهای قوی و فراگیر را تجربه کند، مورد استفاده قرار میگیرد.

 

 

مزایای خرید ادو پرفیوم زنانه و مردانه

حالا که مفهوم ادو پرفیوم چیست را درک کردید، حتما می خواهید بدانید که این کالای خوشبو چه ویژگی ها و مزایایی دارد که آن را از سایر انواع عطر و ادکلن متمایز میکند. در ادامه توضیحاتی در مورد ویژگی ها و فواید ادو پرفیوم (EDP) ارائه کرده ایم:
 

غلظت بالا:

ادو پرفیوم در مقایسه با غلظت عطرهای سبک تر مانند ادو تویلت یا ادکلن، اسانس روغن های معطر بیشتری دارد و به همین خاطر می توانید از یک عطر با رایحه شدیدتر با ماندگاری طولانی تر لذت ببرید.

شدت و ماندگاری بالا:

یکی از ویژگی های کلیدی ادو پرفیوم، رایحه تند و ماندگار آن است. غلظت بیشتر ترکیبات معطری باعث میشود که عطر تا چند ساعت روی پوست به صورت قابل توجهی بماند. ادو پرفیوم نت های رایحه خود را به تدریج منتشر می کند و یک تجربه بویایی پیچیده و ظریف را ارائه می دهد.

 

عمق و پیچیدگی بالا:

 ادو پرفیوم اغلب مشخصات رایحه پیچیده تر و چند لایه ای را ارائه می دهد. فرمولاسیون EDP به گونه ای است که طیف گسترده ای از نت های اولیه، میانی و پایه ای را که در هماهنگی کامل با یکدیگر هستند ترکیب شده اند و این باعث ایجاد یک رایحه پیچیده و فریبنده می شود که در طول زمان تکامل می یابد و بهتر می شود.

 

کاربرد بالا:

 ادو پرفیوم  یک عطر همه کاره و مناسب برای موقعیت های مختلف است. غنا و شدت آن باعث میشود که برای مراسمهای خاص، ملاقات های غیر رسمی، یا زمانی که فرد تمایل به حضور عطر تاثیر گذار تری دارد، مناسب باشد

 

ماندگاری و سیلاژ بالا:

غلظت بالای روغن های عطری ادوپرفیوم به ماندگاری طولانی و سیلاژ طولانی مدت آن کمک می کند. یعنی وقتی شما از جایی عبور می کنید، رد پای رایحه ادوپرفیوم شما به دنبال شما پخش می شود.

 

علاوه بر این، Eau de Parfum اغلب پخش بوی بالایی دارد، یعنی رایحه خود را به طور قابل توجهی به محیط اطراف پخش می کند و یک دنباله معطر دلپذیر ایجاد می کند.

 

 

سوالات متداول

قیمت انواع ادوپرفیوم در بازار چند است؟

قیمت انواع ادو پرفیوم بستگی به برند شرکت سازنده، حجم ادوپرفیوم، عطر و بو و ماندگاری آن دارد اما در حالت کلی انواع ادوپرفیوم از قیمت 30 هزار تومان شروع و تا 17 میلیون تومان در انواع مدلهای برند آن ادامه دارد.

تستر ادوپرفیوم چیست؟

شرکت های عطر سازی به طور معمول به ازای هر ۱۰ الی ۱۲ ادوپرفیوم یک تستر ادوپرفیوم نیز درون بسته بندی مربوطه قرار می دهند. این تستر ها به هیچ وجه فروشی نبوده و به صورت رایگان در اختیار فروشندگان قرار می دهند، هدف از ارائه رایگان این تستر ها این است که خریدار بدون باز کردن جعبه ادوپرفیوم اصلی، به مشتریان خود این امکان را بدهند که رایحه ادوپرفیوم را استشمام کرده و در صورت رضایت اقدام به خرید آن نماید.

چرا قیمت ادو پرفیوم بالا است؟

عطرهای ادو پرفیوم معمولاً به دلیل غلظت روغن بیشتری که دارند و از مواد خام گرانتری استفاده می کنند، بنابراین هزینه های تولید بالاتری نیز دارند.

 

 

ثبت دیدگاه